Colnago C60 2017

Stats:

 

- frame: Colnago C60 2017 - maat: 54CT slooping

- wielen: Campagnolo Zonda clinchers - 16spaaks voor, 21spaaks achter

- bracket: Campagnolo record 11speed

- crankset: Campagnolo record 11speed compact

- remmen: Campagnolo record 11speed

- shifters: Campagnolo record 11speed

- voorderailleur: Campagnolo record 11speed

- achterderailleur: Campagnolo record 11speed

- kopserie: colnago

- stuurpen: Deda trentacinque 110mm

- stuur: Deda trentacinque 42cm

- zadelpenklem: Colnago

- zadelpen: colnago

- Zadel: Selle italia flite

- pedalen: Look keo blade 2

- bidonhouder: Elite custom race

De "C" lijn van Colnago heeft me al mijn hele fietsleven getriggerd.  Het kon dan ook niet uitblijven dat ik er ooit eentje nieuw zou kopen. Na de C40 die ik al een aantal jaren in bezit heb was het nu tijd voor de C60 in de kleuren van team UAE. De bestelling werd geplaatst 9 dagen voor de voorstelling van de nieuwe C64. Dat Ik afwist van de komst van de C64 heeft in mijn voordeel gespeeld bij de prijsonderhandeling van deze fiets. Het was met andere woorden het uitgelezen moment om deze beauty mee te pikken.

De Fiets werd opgebouwd naar wens, en uiteraard werd voor campa gekozen, en dan wel de mechanische record. Het zadel moest iets zijn waar ik al gewend aan was, dus was selle Italia flite een veilige keuze. De andere contactpunten zijn dan weer nieuw voor mij. De pedalen: look keo blade. deze geven iets meer vrijheid dan de time pedalen waar ik hiervoor mee reed. Ondertussen heeft mijn de rosa merak deze pedalen ook gemonteerd gekregen. het stuur: deda trentacinque. Mogelijk worden stuurpen en stuur nog gewisseld voor een standaard 31.7mm. Met 35mm heb je wel heel veel stuur in je handen. Wielen zijn de meer bescheiden campa zonda's. Dit met het idee om eventueel nog de shamal's van mijn de rosa merak over te zetten.

De rij-eigenschappen van de C60? Comfort boven alles. Het valt op dat de C60 bij de eerste ritje vooral aan de CLX doen denken. Hij rijd dus veel minder hard in vergelijking met de Merak. Hoewel ik niet het gevoel heb dat mijn vermogen door het frame opgeslurpt word, schiet hij toch iets minder snel uit de startblokken dan de merak. In deze conformatie is het gewicht t vergelijken met de merak. Het resultaat bergop is dan ook in lijn met de eerder vermelde punten, door het iets minder responsieve karakter moet hij het afleggen op steile pentes, maar door het comfort haalt hij zijn voordeel in langere gematigde pentes.